yoga

Jag är en person som under flera år inte vågat se det positiva i saker och ting. Jag har inte vågat se fram emot eller längtat efter någonting för jag varit så rädd att bli besviken. Nu detta året har jag försökt ändra mig för det tar så jäkla mycket energi att gå och vara negativ hela tiden och det ger så mycket att vara glad. Man mår mycket bättre av att ha ett leende på läpparna än mungipor som står still.
 
Vist nu har inte allting gått som jag tänkt mig och jag är i en period där jag inte mår så bra men jag får inte låta det dra ner mig igen. Jag har kommit så långt under bara några månader trots allt hemskt som hänt. Jag drömmer mardrömmar, känner ångesten krypa i kroppen men den ska inte få ta mig, inte denna gången.
 
När jag skriver detta känns det som den står på lur bakom mig med en kniv i handen men det får den göra. Låter jag mig skrämmas av den och av mina dumma tankar och dumma känslor så kommer jag aldrig komma någon vart, de begränsar mig och drar ner mig till ett djup där jag inte kan se någonting positivt och glatt och det är inte jag, det är inte den jag vill vara!
 
Människor brukar kommentera hur glad jag är och jag vill vara sådär glad inifrån och ut och inte bara ta på mig ett leende skinn när jag går ut, utan verkligen känna glädjen bubbla genom ådrorna som de gjorde den 31/12-12 det var en av de hitintills lyckligaste dagarna i mitt liv och jag sprudlade av glädje och kunde inte sluta le.
 
Jag har låtit mig själv dras ner en liten bit men jag tänker inte ge mig, jag ska klättra upp igen för jag vet att jag kan, jag kan bli den bästa versionen av mig själv och det ska jag bli. Det finns för mycket dåligheter i världen som det är och jag behöver inte gå runt och skapa ännu mer negativ energi. " Energi kan varken nyskapas eller förgöras, den kan bara omvandlas från en form till en annan" så nu kör vi, tillsammans med vårsolens strålar så omvandlar vi den negativa energin inom oss till positiv energi!
 
Jag känner att jag behöver komma i kontakt med min kropp genom en härlig promenad i vårsolen (trots sju minus) eller ett härligt yogapass där hela kroppen stärkt tillsammans och blir ett med mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0