Thoughts

Jag är lugn. Jag är blyg. Jag är rädd. Jag är en person som så gärna tar den enkla vägen för jag är så rädd att misslyckas. Att göra folk besvikna. Jag tar den enkla vägen för jag tror det är vad folk förväntar sig av mig. Jag tar den enkla vägen för jag tror att de är vad folk tror att jag klarar av. Jag tar den enkla vägen för jag är rädd att de ska håna mig om jag misslyckas. Håna mitt försök om att vara någonting mer än vad jag är.
 
Jag är lugn. Jag är blyg. Jag är rädd. Jag är en person som drömmer om den svåra vägen. Jag är en person som drömmer om att förändra liv. Förändra dem till de bättre. Ge människor hopp. Ge människor glädje. Jag är en person som vill förändra världen. Förändra den till de bättre. Jag drömmer om en värld där människor behandlar varandra med respekt. Jag drömmer om en värld där vi alla är lika mycket värda, har lika stor rätt att finnas, tala, skratta, leva. Jag drömmer om en värld där vi går med varandra och inte mot varandra.
 
Rädslan håller mig tillbaka, det är dags att slå tillbaka och visa att jag visst kan. Att jag är bra. För jag är jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0